piątek, 10 sierpnia 2012

Gorąca szarlotka z lodami i bitą śmietaną

Witajcie. Pogoda taka jak dziś aż kusi do zaglądnięcia w książkę przy filiżance gorącej kawy... A jeśli dodać do tego pyszną szarlotkę z lodami i bitą śmietaną : ) to zdecydowanie powinno wynagrodzić to, co widać za oknem.

 1. Przygotowuję trzy jajka, pół szklanki cukru, proszek do pieczenia i cukier wanilinowy.


 2. Do miski wrzucam 3 szklanki mąki i 250g margaryny.

3. Dodaję wcześniej przygotowane żółtka z jajek, cukier, 
łyżeczkę proszku do pieczenia i cukier wanilinowy.

4. Zagniatam ciasto i dzielę na dwie części. 1/4wkładam do zamrażarki. 

5. Blachę wykładam papierem do pieczenia i 3/4 pozostałego ciasta ...

6. ... rozgniatam na całej powierzchni.

7. Przemywam i obieram jabłka.

8. Tarkuję je na dużych oczkach...

9. ...i rozkładam na wcześniej rozgniecionym cieście.

10. Ubijam białka.

11. Do ubitej piany dodaję budyń i pół szklanki cukru. Wszystko delikatnie mieszam.

12. Wykładam na jabłka.

13. Wybieram pozostałe ciasto z zamrażarki i na grubych oczkach tarkuję na pianę.
Wkładam do piekarnika, a potem...

... z dobrą książką i filiżanką ulubionej kawy zasiadam na kanapę.


Mam nadzieję, że zainspirowałam do samodzielnych wypieków : **

1 komentarz:

  1. Zainspirowałaś do wypieków,jednak niestety marna ze mnie kucharka i nic mi nie wychodzi! Ja też uwielbiam wieczory z dobrą książką i.. herbatą ;*

    OdpowiedzUsuń